شناسه خبر : 87368
پنجشنبه 25 آذر 1400 , 11:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش مصور از نمایشگاه تجهیزات توانبخشی در بوستان گفتگو/تصاویر

این نمایشگاه زمان مناسبی را فراهم کرد تا جانبازان و معلولین سراسر کشور از محصولات و تولیدات تازه داخلی و خارجی مطلع شده و در صورت لزوم بتوانند به سهولت این تجهیزات را خریداری نمایند.

فاش نیوز- نمایشگاه تخصصی تجهیزات توانبخشی جانبازان و معلولین که از 16 تا 19 آذر ماه در بوستان گفت وگو برپا شد، زمان مناسبی را فراهم کرد تا جانبازان و معلولین سراسر کشور از محصولات و تولیدات تازه داخلی و خارجی مطلع شده و در صورت لزوم بتوانند به سهولت این تجهیزات را خریداری نمایند.

 در میان تمام هیاهوی نشاط انگیز و پر انرژی حضور جانبازان به ویژه نخاعی در ایام برگزاری نمایشگاه، سومین روز نمایشگاه و همزمانی آن با روز پنج شنبه و روز پرستار و با مراجعه بیشتر بازدیدکنندگان علیرغم ترافیک سنگین، روزی متفاوت تر و خاص بود.

 گرامیداشت میلاد حضرت زینب (س) که به یمن چنین روز مبارکی، در اولین ساعت های روز، جانباز "محسن صادقی" با جعبه شیرینی از راه رسید و کام حاضرین را شیرین ساخت  و پس از ایشان هم بسیاری از جانبازان به همراه همسر و فرزندان خود به نمایشگاه آمدند. حضور این فرشتگان کوچک در کنار هم سن وسالان خود به همراه بازیگوشی و شیطنت های کودکانه، فضای سنگین نمایشگاه را تحت تاثیر قرار داده بود.

  جانباز "آقایی" که به نمایندگی از جانبازان استان مازندران در این نمایشگاه حضور داشت، در بازدید از آخرین دستاوردهای توانبخشی عرضه شده در نمایشگاه، با مثبت اندیشی نمایشگاه را خوب توصیف کرده و اضافه کرد: برپایی نمایشگاه های تخصصی برای ما جانبازان بسیار مفید است. تنوع تولیدات، آشنایی بیشتر با تولیدکنندگان و رفع نواقص تجهیزاتی باعث شده که دید مثبتی نسبت به نمایشگاه داشته باشم و توقع این هست که این نمایشگاه در حجم وسیع تر و با تولیدکنندگان بیشتر حضور داشته باشند. ذکر این مهم که جانبازان و معلولین در این مکان همدیگر را پیدا می کنند هم به خوبی لحاظ شده است.
وی در پاسخ به سوال تامین رضایت بازدیدکنندگان گفت: من بسیاری از نمایشگاه ها را بازدید کرده ام و با تجربه ای که دارم، در شرایط تحریم ظالمانه کشور، این تجهیزات می تواند بسیار کارگشا باشد و نقطه امیدی است که بعضی از این شرکت ها، راه دهها ساله را در چندین سال طی کرده و کشور را به شکوفایی برسانند.
وی درخاتمه صحبت های یادآورشد: درخواست جانبازان هم استانی که ما به نمایندگی از آنها در این نمایشگاه هستیم این است که امکان دسترسی به چنین نمایشگاه هایی برای همه جانبازان بخصوص جانبازان نخاعی میسر نیست. چه خوب است با اطلاع رسانی صحیح و به موقع از طریق صدا و سیما، در مراکز تمامی استان ها چنین نمایشگاه هایی برپا شود تا همه جانبازان از آن بهره ببرند.  

برنامه ویژه سومین روز از برپایی نمایشگاه، همچنین مراسم رونمایی از ویلچر جدید ساخت دانشگاه "صنعتی شریف" بود که توسط جانبازان و معلولین برگزار شد و توسط مخترعین و سازندگان به قابلیت های آن به تفسیر پرداخته شد.

جانباز "رسول بایرامی" هم در بازدید از غرفه های عرضه کننده محصولات تجهیزات توانبخشی به ویژه ویلچر ساخته شده توسط دانشجویان دانشگاه شریف گفت: من اصلا فکر نمی کردم این ویلچر و با این کیفیت، ساخت داخل باشد. از بنیاد شهید و حتی سازمان بهزیستی تقاضا داریم که  چنین شرکت هایی را حمایت و پشتیبانی کنند. چرا که با حمایت از چنین شرکت هایی چند جوان بیکار هم به کار گرفته می شوند و از طرفی صرفه جویی ارزی هم صورت می گیرد.

"امیر رهبری" مربی وزنه برداری و بدنسازی باشگاه ورزشی بقیه الله که از همان بدو ورود مورد استقبال پرشور جانبازان ورزشکار حاضر در نمایشگاه قرار گرفت، گویا بمبی از شادی و نشاط مضاعف را به جانبازان تزریق کرد و با هم عکس های یادگاری زیبایی گرفتند.
 
وی که سابقه 25سال مربیگری در رشته وزنه برداری و بدنسازی خاص جانبازان را دارد، در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: من به خاطر عشق وعلاقه ای که به این جانبازان دارم، سلامتی و تندرستی آنها برای من بسیار مهم است، تلاش می کنم قدم به قدم آنها را به قهرمانی نزدیک کنم و این موضوع که جانبازان با ورود به عرصه های بین المللی ورزشی و کسب مدال، افتخارآفرینی می کنند برای من کافی است.
این مربی باسابقه ورزشی درباره تاثیر مثبت ورزش بر جسم و روح جانبازان نیز خاطرنشان کرد: همانطور که مطلع هستید، ورزش هورمون "نشاط" را در بدن تولید می کند و جانبازان پس از انجام حرکات ورزشی روحیه آنها واقعا بانشاط و سرحال می شوند. با توجه به اینکه بعد مسافت را هم که درنظر بگیرید و با این حجم ترافیک که در بزرگراه ها و خیابان ها هست، باز هم برای تمرین می آیند و پس از ورزش شاد و سرحال به خانه هایشان برمی گردند.
وی ادامه داد: ما جانبازی داشتیم که یک دست او به سختی حرکت می کرد؛ به طوری که با یک دست یک وزنه سه کیلویی برمی داشت اما با دست دیگر به سختی قادر بود یک وزنه یک کیلویی را حمل کند اما با کار و تمرین امروز با هر دو دست قادر است وزنه سه کیلویی را بلند کند و این کم نیست!

در گفت و گو با جانبازان حاضر نیز

 "حسین اسرافیلی" مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی نیز در بازدید از نمایشگاه با ارزیابی   کیفیت شرکتهای حاضر در نمایشگاه اظهارداشت: بحمدالله باتوجه به حضورتولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه این صنعت روبه رشد و جای امیدواری دارد.
وی همچنین ادامه داد: با صحبت هایی که با چند شرکت داشتیم، نقطه نظراتی که ازسوی جانبازان و معلولین درخصوص مشکلات حرکتی است درمیان گذاشته می شود. سازندگان نیز نقطه نظرات و پیشنهادات را درکار خود لحاظ می کنند که امیدواریم روزبه روز اجرایی و عملیاتی شود و موجب ارتقای کیفیت ومناسب استفاده جانباز و یا معلول شود.
"رییس انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان" همچنین از روند تهیه تجهیزات توانبخشی برای جانبازان نیز اظهارداشت: زمانی که قطعه ای به انجمن جانبازان نخاعی ارایه می شود، مسوول و اعضای کمیته فنی و تجهیزات انجمن، ضمن مشورت با جانبازان، این تجهیزات در انجمن تست و مدت زمانی مورد آزمایش قرار می گیرد. سپس با نقطه نظرات جانبازان اعم از رفع عیوب و یا پیشنهادات جهت ارتقای بیشتر، این نقطه نظرات به تولیدکننده انعکاس داده می شود. شرکت سازنده نیز نکات درخواستی را در کالا لحاظ کرده، کالا مجدد تست شده و اگرموردتایید قرار گرفت اقدامات بعدی برای خرید صورت می گیرد.
وی درخصوص میزان رضایت مندی جانبازان از تجهیزات داخلی نسبت به نوع وارداتی خود نیز گفت: در بحث تجهیزات و قطعات و بحش های مختلف یک کالا (به فرض درخصوص ویلچر و یا وسیله کمک حرکتی) صاحبنظران اهل فن باید نظر بدهند که در انجمن جانبازان نخاعی بنا به تجربه، آقای "مهرآیین" با آشنایی کامل به موضوع، با ریزبینی و نقطه سنجی با دقت لازم دراین خصوص کاملا نظر می دهند.

جانباز "مهرآیین " مسوول هماهنگی تجهیزات توانبخشی انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان نیز درخصوص عرضه محصولات نمایشگاهی و میزان رضایت مندی از تجهیزات توانبخشی ارایه شده در نمایشگاه گفت: به لطف خدا و تدبیر رئیس جمهور گرامی و با تزریق واکسن بصورت جهادی صورت گرفت، الحمدلله شرایط به مراتب بهتر از قبل شده است و همین امر باعث شد پس از دو سال، امسال نمایشگاه بازگشایی و محصولات ایرانی در زمینه تجهیزات کمک حرکتی فرصت دیده شدن داشته باشند و بتوانند محصولات خود را معرفی و عرضه نمایند.
 
 وی در ادامه افزود: خوشبختانه تحریم ها نه تنها باعث رشد، نبوغ و نوآوری های  فراوان گردیده بلکه انگیزه مضاعفی را در شرکت های داخلی ایجاد نموده که بعضا با تلاش بیشتر و ارایه خدمات و کالاهای بهتر، جامعه هدف اعم از جانبازان و معلولین کم توان و سالخورده را بهتر یاری نمایند.

 جانباز "مهرآیین" در پایان ضمن ابراز رضایتمندی از نمایشگاه نیز گفت: خوشبختانه نمایشگاه امسال نسبت به سال های گذشته رشد فزاینده ای داشته و استقبال بازید کنندگان  نسبت به سال‌های گذشته به مراتب چشمگیرتر بوده است.

 جانباز نخاعی "دکتر قنبری" هم که در چند روز برپایی نمایشگاه ساعاتی را در غرفه های عرصه محصولات توانبخشی سپری می کرد در ارزیابی کیفیت نمایشگاه گفت: نمایشگاه امسال نسبت به سال های گذشته ضعیف تر عمل کرده است.

جانباز نخاع گردنی "صادق بیات" معتقد بود: خوشبختانه نمایشگاه امسال نسبت به دوره های بخصوص درزمینه ویلچرهای برقی پیشرفت بسیاری داشته اند که قیمت‌ها با توجه به اینکه تولید داخل هستند، تقریبا مناسب است.

جانبار "مصطفی مسعودی" نیز پس از بازدید از تجهیزات داخل نمایشگاه گفت: من کالای جدیدی ندیدم اما شرکت "امید آذین ایرانیان" پیشرفت هایی داشته که قابل قبول است و سعی می کند تا نظر اکثریت جانباز را تامین کند. قیمت های آن هم نسبت به نوع وارداتی هزینه کمتری دارد.

 جانباز مهابادی هم دستاوردهای امسال نمایشگاه را خوب توصیف کرد و گفت: شرکت های برند مانند "شرکت امید آذین" در مقایسه با شرکت های دیگر با محصولات خود بخصوص در زمینه ویلچر بهتر عمل کرده است.

در هر حال نمایشگاه تجهیزات توانبخشی امسال با بازدید پرشور جانبازان نخاعی در تهرانب رگزار شد و امید است که در سال های پیش رو در استان ها نیز امکان برگزاری آن توسط مسئولین مهیا شود تا ایثارگران شهرستانی نیز بتوانند بهره بیشتری از برگزاری چنین نمایشگاهی ببرند.

 

گزارش از صنوبر محمدی

عکس از اسماعیل پارساکیا

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi